ETR - tekst łatwy do czytania

Obraz przedstawiający logo tekstu łatwego do czytania i rozumienia: głowa nad otwartą książką i podniesiony w
górę kciuk w geście OK.
Urząd Gminy w Osieku Małym
Urząd Gminy w Osieku Małym, w skrócie Urząd Gminy znajduje się przy ulicy Głównej 1 w Osieku Małym.

Zdjęcie przedstawiające budynek Urzędu Gminy w Osieku Małym.
To jest budynek urzędu, w którym pracuje wójt i urzędnicy.
Wójtem Gminy Osiek Mały jest Marek Górczewski.
Wójt jest kierownikiem Urzędu.
Wójtowi w pracy pomagają sekretarz, skarbnik oraz pracownicy Urzędu.
Czym zajmuje się urząd?
- organizuje wybory na Prezydenta Polski, wybory do Sejmu i Senatu, wybory do Rady Gminy, wybory na Wójta, wybory sołtysów wsi,
- wydaje dowody osobiste,
- zajmuje się ochroną zabytków,
- zajmuje się rolnictwem,
- zajmuje się zarządzaniem w trudnych sytuacjach, na przykład w czasie powodzi lub suszy,
- zajmuje się budżetem gminy,
- zajmuje się ustaleniem jakie będą podatki,
- zajmuje się planowaniem przestrzeni w gminie,
- robi remonty i buduje nowe potrzebne budynki,
- buduje i naprawia drogi gminne,
- zajmuje się ochroną środowiska i ochroną przyrody,
- zajmuje się wywożeniem śmieci z terenu gminy,
- utrzymuje czystość i porządek,
- prowadzi Urząd Stanu Cywilnego,
- prowadzi różne sprawy z zakresu wojska.
W urzędzie można się zameldować, zgłosić prowadzenie własnej firmy. To w urzędzie otrzymasz akt zgonu, akt małżeństwa, akt urodzenia. W urzędzie można też wziąć ślub cywilny.
Żeby załatwić sprawy w Urzędzie można:
- wysłać pismo na adres: Urząd Gminy w Osieku Małym, ul. Główna 1 62-613 Osiek Mały.
- dostarczyć pismo osobiście do urzędu.
Sekretariat to biuro, w którym można zostawić pisma i inne dokumenty. Zostają one później przekazane urzędnikom.
- wysłać pismo za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl. ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.
Do tego sposobu trzeba mieć internet i swoje konto w ePUAP.
- napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- wysłać faks pod numer 63 26 24 171,
- zadzwonić pod numer 63 26 24 170,
- przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy Urzędu.
Urząd Gminy czynny jest od poniedziałku do piątku.
